لولی وش

 

 

 

 

بیا بگشای در بگشای دل تنگم

 

 

 

 



نه از رومم،نه از زنگم ،همان بی رنگ بی رنگم!


لولی وش و وب لاگ

سلام به همه دوستان جدیدو با معرفت های قدیمی !
نمی دانم چه جوری می توانم احساسم را از پیدا کردن این همه دوست خوب بیان کنم!کاش می شد تو وب لاگ داد زد!!!.از همه دوستانی که اینقدر به من لطف دارند،ممنون!.
چیز جالبی که اکثر دوستان تازه ام به آن توچه کردند ،اسم لولی وش بود!بعضی ها خوششان آمده و بعضی ها سختشان است!نمی دانم تا چه حد "مهدی اخوان ثالث " را می شناسید؟او شاعری خراسانی ست با سبک جدیدی را در شعر نو بنیان نهاد که به نام اخوانیات معروف شد!معروف ترین مجموعه شعر اخوان ،زمستان است و یکی از به یاد ماندنی ترین اشعارش هم شعری به همین نام است!من نامم را از این شعر گرفتم:
مسیحای جوانمرد من ...ای ترسای پیر پیرهن چرکین!
هوا بس ناجوانمردانه سرد ست...آی
دمت گرم و سرت خوش باد!
سلامم را تو پاسخ گوی ،در بگشای!
منم من میهمان هر شبت لولی وش مغموم
منم من سنگ تیپا خورده رنجور
منم دشنام پست آفرینش،نغمه ناجور.
نه از رومم ،نه از زنگم ،همان بی رنگ بی رنگم!
بیا بگشای در،بگشای دل تنگم!

خب البته تو شعر حافظ هم خیلی از کلمه "لولی "استفاده می شود.تازگی ها فهمیدم که اسم دختر اخوان هم "لولی"است.الیته من فقط شنیدم ها!!!حالا یک سری معانی هم هست که لولی به آدم های افسونگر می گویند و وش هم که پسوند شباهت ست و از این حرف های سر کلاس ادبیات!ولی شما اصلا جدی نگیرید که دختری به به با چنان وچنین...!!!!

خب می دونید به نظر من هر کسی از وب لاگ نوشتن یه هدفی داره و بنا به آن نوع هدفش اسمش را انتخاب می کند.البته خیلی مواقع هم اول فکری پشت قضیه نیست ولی بعدها برات خیلی مهم می شه که چه حرفی می خوای تو وب لاگت بزنی!مثلا وقتی من الان می بینم خواننده های وب لاگم از خارج از کشور هم هستند سعی می کنم جوری بنویسم که غربت داشته وطنشان را به یادشان نیاورم تا می توانم به مسایل اجتماعی بپردازم البته زندگی شخصی هم می تواند بعضی وقتها حرف های قشنگی در وب لاگ داشته باشه ولی واقعا بعضی مواقع نمی فهمم چرا بعضی ها جزئی ترین کارهای زندگی اشون را هم تو وب لاگ می گن!آخه مردم اینقدربی کارند که بخوانند تو دیشب چه خوابی دیدی!!!به هر حال من وقتی برای اولین بار این شعر را خواندم ،حس کردم چقدر دلم گرفته و بعد هم واقعا معنقدم که ذاتا اهل هیچ فرقه ای نیستم حکایت همان تیتر اول صفحه است ...
راستی من یک تحقیق درباره وب لاگ کردم که لینک اصلی اش را اینجا برایتان می گذارم!6 وب لاگ نویس معروف ایرانی به مناسبت سه سالگی وب لاگ ایرانی صحبت می کنند!مخصوصا ابراهیم نبوی خیلی جالب تحلیل کرده است.
در پناه دوست

 

 

 

لولی وشانه
اینجا منتظرم

بامداد
دنیای گمشده
سورئالیست
دفتر خط خطی



آنانکه به من می آموزند

روز از نو
دکتر شریعتی
نیمایوشیج
احمد شاملو
مهدی اخوان ثالث
فروغ فرخزاد
سهراب سپهری
سخن
مشاهیر
خوابگرد

از مملکت چه خبر؟

روزنامه شرق
زنان ایران
خبرنامه گویا
بهنود دیگر

  Free Site Counters
Free Site Counters

 
Design by